Wednesday 12 October 2011

Apps Review: WhatsApp Messenger for iPhone

WhatsApp Messenger merupakan aplikasi smartphone messenger merentas platform. Ianya boleh berfungsi sama ada menggunakan platform iPhone, Blackberry dan Android. WhatsApp digunakan bersama 3G atau WiFi untuk menghantar SMS kepada rakan dan keluarga.

Mengapa menggunakan WhatsApp???

TIADA KOS TERSEMBUNYI:
Anda boleh menggunakan WhatsApp untuk menghantar SMS sebanyak mana pun sebaik sahaja anda dan kawan anda memuat turun aplikasi tersebut. Ini kerana WhatsApp menggunakan sambungan internet melalui 3G atau WiFi.

MULTIMEDIA:
Anda boleh menghantar mesej video, gambar atau suara kepada rakan anda melalui WhatsApp

GROUP CHAT:
Anda boleh mewujudkan group sms dan berbual dengan rakan group anda untuk berbincang berkaitan sesuatu isu atau mengulangkaji pelajaran.

TIADA CAJ ANTARABANGSA:
Seperti emel, WhatsApp tidak mengenakan sebarang caj untuk penghantaran mesej antarabangsa. Chat bersama rakan anda di seluruh dunia tanpa perlu risau akan bil yang melambung tinggi.

TIADA PIN & KATA LALUAN:
Anda tidak perlu memikirkan untuk mengingati PIN atau kata laluan kerana WhatsApp hanya menggunakan nombor telefon anda sama seperti SMS. Pada masa yang sama ianya akan berintegrasi dengan nombor telefon rakan atau kenalan anda di dalam address book yang menggunakan aplikasi yang sama.

TIDAK PERLU LOG IN/OUT:
Tidak perlu keliru untuk sentiasa log out daripada komputer atau telefon anda. Dengan menggunakan teknologi ‘push notifications’, WhatsApp akan sentiasa ON dan CONNECTED!

TIDAK PERLU UNTUK MENAMBAH KENALAN:
Dengan WhatsApp, address book anda akan sentiasa berintegrasi secara automatik dengan senarai contact yang menggunakan WhatsApp.

MESEJ OFFLINE:
Walaupun anda tertinggal mesej disebabkan tiada talian internet atau kehabisan bateri, WhatsApp akan menyimpan mesej daripada rakan anda secara offline sehingga telefon anda dapat berfungsi seperti biasa.

DAN BANYAK LAGI:
Seperti perkongsian lokasi, pertukaran nombor telefon, wallpaper boleh ubah, mode landscape, penanda masa penerimaan mesej yang tepat, chat history, menghantar MMS kepada rammmai kenalan dan banyak lagi.

Jadi marilah kita beramai-ramai menggunkan WhatsApp dan ucapkan selamat tinggal kepada SMS.

Untuk mendapatkan WhatsApp secara percuma:

Klik Installous > tap ‘search’ menu > type ‘WhatsApp’ > download


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...