Thursday 13 October 2011

iOS 5 Boleh Dimuat-turun Bermula Hari Ini!!!

Apple telah membuat pengumuman berkaitan sistem operasi terbaru mereka untuk iPhone, iPad dan iPod Touch yang dikenali sebagai iOS 5 yang telah tersedia untuk dimuat turun bermula hari ini.
iOS 5 membawa satu 'notification system' yang serba baru yang berintegrasi dengan Twitter, selain aplikasi iMessage yang dijangka akan menjadi pesaing kepada BlackBerry  Messenger (BBM). Sementara itu, kemampuan  perisian tersebut juga telah dipertingkat yang akan membawa satu perasaan bagaikan membeli sebuah iPhone yang baru bagi setiap pengguna yang telah mengemaskini iOS 5.
iOS 5 boleh diupdate secara percuma dan ianya hadir dengan lebih 200 ciri baru untuk iPhone, iPad dan iPod Touch antaranya termasuk location-aware reminders app, Newsstand dan wireless syncing. Pengenalan iOS 5 dikatakan membawa misi utama iaitu bertujuan untuk memisahkan iDevice (iPhone, iPad & iPod) daripada komputer peribadi atau apa yang dikenali sebagai “PC Free”. Ini bermakna sebarang gadget yang menggunakan iOS 5 boleh dikendalikan sepenuhnya tanpa komputer yang seterusnya akan menjadikan iPad sebagai pesaing netbook sebenar.
iOS5 memerlukan iTunes versi 10.5 dan kedua-duanya kini boleh didapati untuk dimuat turun secara percuma.
Pihak admin myiphone2u dalam entry seterusnya akan membuat review ciri-ciri baru yang dibawa oleh iOS 5 dan berkongsi dengan semua pembaca setia blog ini.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...